Calominal
Just another WordPress site

Posts Tagged ‘Bielizna nocna damska’

Przenikanie sie wzajemne rzeczy- wistosci

Posted in Uncategorized  by admin
July 12th, 2016

Przenikanie się wzajemne rzeczy- wistości i fantazji jest cechą znamienną treści mitów i baśni, a ponadto stanowi podstawę twórczości artystycznej. Wymyślone przez bajkopisarzy, powieścio- pisarzy, malarzy i innych twórców postacie żyją w naszej wyobraźni, jak gdyby były istotami z krwi i kości. W marzeniu sennym zauważyć można tę cechę w wybitnym stopniu. Usypiając zatracamy orientację w czasie, przestrzeni, oto- czeniu, sytuacji i nawet własnej osobowości, żyjąc jak gdyby innym życiem. Wytwory naszej fantazji oglądamy na własne oczy, biorąc je za rzeczywisto6ć, wiążąc 2 nimi niezłomne przekonanie o ich prawdziwym istnieniu, Przeżywamy w marzeniu sennym prototypy omamów i urojeń, dające nam doskonały wgląd w przeżycia psychicznie chorych, Marzenie senne jest jak gdyby fizjologiczną psychozą, połączoną z rozszczepieniem osobowości, jakościową zmianą świado- mości i szeregiem innych zaburzeń. Tej periodycznie nawracającej psychozie brak tylko jakości patologicznej, którą jest w chorobliwych stanach przede wszystkim czynnik etiologiczny, nieobecny we śnie. Przez egocentryzm rozumiemy zjawisko ześrodkowania wszystkich przeżyć dookoła własnej osoby. Właściwość tę można oglądać dowoli u małych dzieci, które żyją w przeświadczeni:u, że cały świat kręci się dookoła ich osoby, stąd znane powszechnie samolubstwo dzieci. Przez rozsądne wychowanie zmie- rzamy do ograniczenia tego bezwzględnego egoizmu i do rozbudzenia w dziecku poszanowania praw otoczenia, Egocentryzm dochodzi do szczególnej jaskrawości w zjawiskach myślenia magicznego, występującego prawidłowo i u ludów pier- wotnych. Zjawiska te, o których poniżej będzie obszerniej mowa, odgrywają ogromną rolę w patogenezie niektórych psychonerwic. Drogą irradiacji roz- szerza się ten egocentryzm u ludów pierwotnych na cały ród ludzki i na wszech- świat, W światopoglądach -religijnych i w kosmogoniach ziemia zajmuje we wszechświecie centralne miejsce, a człowiek jest istotą wybraną przez bóstwo. Także losy indywidualnego człowieka są przedmiotem bezpośredniego zainte- resowania bóstw. Przejawia się to w mitologii, w baśniach i w pierwotnej twór- czości artystycznej. [przypisy: , Bielizna nocna damska, olejek kokosowy, rehabiliacja ]

Comments Off

Posts Tagged ‘Bielizna nocna damska’

Przenikanie sie wzajemne rzeczy- wistosci

Posted in Uncategorized  by admin
July 12th, 2016

U większości ludzi cały proces usypiania objęty jest potem niepamięcią (amnesia physiologica), rozciągającą się przeważnie nawet na okres wstępnej senności. Jest to fizjologiczny pierwowzór tzw. niepamięci wstecznej. Ba- dacze przyzwyczajeni do samospostrzegania zdolni są jednak do czynienia bardzo dokładnych spostrzeżeń aż niemal do ostatniej chwili przed uśnięciem i do utrwa- lenia tych przeżyć w pamięci. Człowiek śpiący nie traci zresztą doszczętnie świadomości. Wskazują na to marze- nia senne. Dowodzą one, że świadomość we śnie nie jest wygaszona jak w stanie nieprzytomności, lecz że jest przede wszystkim jakościowo zmieniona. Jest ona zacho- wana nawet w najgłębszym śnie, gdyż pewne podniety doznają wybiórczej percepcji i zdolne są śpiącego przebudzić. Za przykład może służyć matka, której nawet hałasy nie są zdolne rozbudzić, a która budzi się, gdy posłyszy ciche kwilenie niemowlęcia lub nawet poruszenie się chorego dziecka. Pawłow, który na sen zapatruje się jako na rozlane hamowanie, obejmujące poła- cie ośrodkowego układu nerwowego różnych poziomów, widzi w zjawisku tego typu odpowiednik fizjologiczny w postaci “punktu nocnego czuwania”. Sen nie jest więc nieprzytomnością. Jest on czymś fizjologicznym, podczas gdy nieprzytomność jest zawsze pojęciem patologicznym. Przeżycia w marzeniu sennym odznaczają się czasem jasnością i wyrazistością nie gorszą od przeżyć na jawie. Pawłow był bodaj czy nie pierwszym badaczem, który zwrócił uwagę na znaczenie analogii, jaka zachodzi między zjawiskami snu a zjawiskami psychopatologicznymi łącznie z hipnozą. Jest podobieństwo między przeżyciami chorego w stanie onejroidnym .unajaczentowo-za- mroczeniowym) i w czasie marzenia sennego. Jest porządek i zborność działania i myś- lenia, a jednak nie ma prawidłowego myślenia przyczynowo-logicznego. Analogii dopatrywano się również między myśleniem schizofrenika a myśleniem śniącego. W schizofrenii nie ma zaburzeń świadomości, jednakże schizo:freńik, podobnie jak śniący, posługuje się jakąś dziwaczną logiką, nie robi użytku z dotychczasowych doświadczeń i nie kieruje swoimi myślami ku określonemu celowi. [przypisy: , rozstanie, Bielizna nocna damska, firma sprzątająca ]

Comments Off

« Previous Entries